Nye lastebiler

ANLEGGSARBEID

MAKSIMALISER UTNYTTELSESGRADEN

Gjør anleggsarbeidet lettere

Biler som brukes i anleggsarbeid er utsatt for ekstreme bruksforhold, hyppig overbelastning og brukes på begrensede områder med støvet, gjørmet og bratt underlag. For å møte disse kravene, har Renault Trucks utviklet modellseriene C og K, som er spesielt kjente for sin soliditet. I førerhuset har sjåførene samme grad av komfort som i lastebiler som brukes til transport på vei.

Maksimal lastekapasitet, forsterket chassis og deler som er testet for motstand under krevende driftsforhold: C- og K-modellseriene maksimaliserer utnyttelsesgraden for bedre produktivitet.

380 mm

BAKKEKLARINGEN UNDER FRAMAKSELEN ER PÅ 380 MM
Lett tilgang på alle typer terreng og enkel forsering av alle hindringer.

SPESIELL OFF ROAD-MODUS FOR BRUK PÅ ANLEGGSOMRÅDER
Endrer girskiftemodus for tilpasning til kjøring på anleggsområder.

FORHÅNDSUTSTYR FOR PÅBYGGING
Plater og festebraketter forhåndsmontert på rammen og elektriske grensesnitt mellom chassis og førerhus.

SYKLONISK LUFTFILTER
Forsterket filter som krever mindre vedlikehold og som gjør det mulig med intensiv bruk av motoren i hverdagen.

Optidriver Xtrem
Spesielt for krevende anleggs- og arbeidsforhold.

STIGTRINN PÅ SIDEN FOR TILGANG TIL KAROSSERIET
Gjør det enkelt å sjekke lasten.

 

 

Din renault trucks-konfigurasjon

Renault Trucks K
LANGCHASSIS 6X4, 8X4 OG 8X6

Motor

  • DTI 11 / DTI 13
  • 6-sylindret dieselmotor, 4 ventiler per sylinder, register bak
  • Sylindervolum 10,8 l (DTI 11) og 12,8 l (DTI 13)
  • Maksimal effekt: 338 kW (DTI 11) og 382 kW (DTI 13)
  • Maksimalt dreiemoment: 2200 Nm (DTI 11) og 2550 Nm (DTI 13)

Girkasse

  • Optidriver XTREM, automatisert girkasse

Kraftuttak

  • PTO S81 - 1000 Nm eller PTO S84 - 500 Nm

Retarder

  • Optibrake opp til en effekt på 300 kW (DTI 11) eller 382 kW (DTI 13)

Førerhus

  • Day cab: dagkabin med standard tak

Dekk

  • 13 R22.5 eller 315/80 R22.5

Fjæringer

  • Mekanisk fjæring foran med en kapasitet på 9 tonn
  • Fjæring bak disponibel for 26, 32 eller 38 tonn

Anbefalt ekstrautstyr

  • Syklonisk luftfilter som er tilpasset for støvet atmosfære
  • Elektrisk grensesnitt for karosseripåbyggere
  • Festebraketter og plater for chassis
  • To oransje roterende lys
  • Stigtrinn på siden for lasting

 

Renault Trucks C
LANGCHASSIS 6X4, 8X2*6, 8X4 OG OPTITRACK

Motor

  • DTI 11 / DTI 13
  • 6-sylindret dieselmotor, 4 ventiler per sylinder, register bak
  • Sylindervolum 10,8 l (DTI 11) og 12,8 l (DTI 13)
  • Maksimal effekt: 338 kW (DTI 11) og 382 kW (DTI 13)
  • Maksimalt dreiemoment: 2200 Nm (DTI 11) og 2550 Nm (DTI 13)

Girkasse

  • Optidriver XTREM, automatisert girkasse

Kraftuttak

  • PTO S81 - 1000 Nm eller PTO S84 - 500 Nm

Retarder

  • Optibrake opp til en effekt på 300 kW (DTI 11) eller 382 kW (DTI 13)

Førerhus

  • Day cab: dagkabin med standard tak

Dekk

  • 13 R22.5 eller 315/80 R22.5

Fjæringer

  • Mekanisk fjæring foran med en kapasitet på 9 tonn
  • Fjæring bak disponibel for 21 eller 26 tonn

ANBEFALT EKSTRAUTSTYR

  • Syklonisk luftfilter som er tilpasset for støvet atmosfære
  • Festebraketter og plater for chassis
  • Elektrisk grensesnitt for karosseripåbyggere
  • To oransje roterende lys
  • Stigtrinn på siden for lasting
  • PMR 2191-aksel med nav reduksjon
  • Optitrack-system, foraksel utstyrt med to hydrauliske motorer
  • Støtfanger i 100 % stål