Rapport

Renault Trucks reduserer CO2-utslipp

Grønne energikilder

4min
landscape

Iverksette tiltak for å håndtere klimakrisen

Energiovergangen som kreves

Klimaendringene er reelle. Når det konsentreres i atmosfæren, bidrar CO2 (karbondioksid) til drivhusgasseffekten og til global oppvarming. For å dempe dette fenomenet, må vi ta grep og raskt avkarbonisere livsstilen vår.

Transport av gods på vei, som er avgjørende for våre samfunn, har en nøkkelrolle å spille i den nødvendige energiomstillingen, med et klart mål: å gradvis redusere bruken av fossilt brensel for å oppnå karbonnøytralitet så snart som mulig.

Forbedrede regulatoriske restriksjoner

Som en del av Paris-klimaavtalen som ble vedtatt i 2015, som krever å bringe den globale oppvarmingshastigheten til under 2°C innen 2100, besluttet EU å fremskynde avkarboniseringen av transport, som i Europa står for 25 % av CO2 utslipp.

For det formål har europeiske regelverk blitt trappet opp, og pålegger nå for første gang CO2-reduksjonsbegrensninger for lastebilbyggere, med svært presise mål: -15 % innen 2025 og -30 % innen 2030 sammenlignet med 2019, for å oppnå karbonnøytralitet i transport innen 2050.

Det ble opprettet 247 lavutslippssoner i 13 europeiske land. I svært nær fremtid vil forbrenningsmotordrevne lastebiler ikke lenger være tillatt på veiene.

Renault Trucks har forpliktet seg

Opnå karbonnøytralitet fra og med 2040< /strong>

Vi har forpliktet oss til å fremskynde avkarboniseringen i våre operasjoner for å bidra til å begrense økningen i jordens temperatur til 1,5°C. Vårt mål er å oppnå karbonnøytralitet for kjøretøyene vi vil sette på markedet fra og med 2040.

 

Gå gradvis til 100 % karbonfri

Elektriske kjøretøy er grunnlaget for planene våre for energiovergang. Vi er klare til å gjøre elektriske lastebiler til den nye markedsstandarden ved å foreslå en komplett serie med effektive, robuste og lønnsomme kjøretøy som møter behovene til alle våre kunder.

Målene våre er ambisiøse: 50 % av salget vårt vil være elektriske kjøretøy i 2030, og i 2040, 100 % av kjøretøyene vi setter ut på veiene vil være karbonnøytrale.

For det formål går vi i etapper, og forlater gradvis bruken av fossilt brensel, som avkarbonisering og elektrifisering utvides til alle typer bruk.

Vi baserer vår overgang på tre komplementære typer teknologi: Forbrenningsmotorer drevet av ikke-fossile brensler ( syntetisk diesel, biodrivstoff, biogass og om noen år hydrogen), Elektriske batterier og Hydrogenbaserte brenselceller.

Renault Trucks reduserer CO2-utslipp

Renault Trucks har tatt på seg utfordringen med å redusere CO2-utslipp i 3 måter:

  • ved å tilby lastebiler med stadig større drivstoffeffektivitet
  • ved å tilby 100 % elektriske løsninger for utslippsfri bruk i transport span>
  • ved å forlenge levetiden til kjøretøyene i ensirkulær tilnærming.

Forbedre drivstoffeffektiviteten til kjøretøyene våre

Renault Trucks har tatt på seg utfordringen med å redusere CO2-utslipp i 3 måter:

  • ved å tilby lastebiler med stadig større drivstoffeffektivitet
  • ved å tilby 100 % elektriske løsninger for utslippsfri bruk i transport span>
  • ved å forlenge levetiden til kjøretøyene i ensirkulær tilnærming.

Forbedre drivstoffeffektiviteten til kjøretøyene våre

Renault Trucks designer og selger lastebiler som er stadig mer økonomiske i drivstoffbruk og som slipper ut mindre CO2. Kombinert med tjenester som hjelper operatører og sjåfører med å øke drivstoffeffektiviteten, har motorsystemene våre betydelig redusert miljøpåvirkningen fra kjøretøyene våre, men uten å redusere ytelsen. nivåer eller pålitelighet.

Hver nye generasjon Renault Trucks-produkter gir dermed lavere drivstofforbruk enn den forrige.< /span>

T High turbo compound

Komme om bord for elektriske kjøretøy

Renault Trucks produserer elektrisk lastebil-modeller for middels tonnasje, designet for bruk som bydistribusjon, søppelinnsamling og innledende byggeplassarbeid. I tillegg til en lang rekke slike kjøretøyer, utvikler Renault Trucks en komplett serie relaterte tjenester: levering av batterier og infrastrukturløsninger for batterilading, tilleggssystemer for å optimalisere energibruken, reparasjoner og vedlikehold, og finansiering og forsikring.  ;

Renault Trucks D E-Tech

 

For å møte alle behovene til markedet, utvikler vi nye teknologiske systemer som inkluderer batterier eller en hydrogen brenselcelle. Dette vil tjene til å utvide elektrifisering til andre relevante bruksområder, for eksempel konstruksjon, containertransport eller langtransport.

Å skape gode sykluser for sirkulær økonomi

For å redusere bruken av naturressurser og begrense påvirkningen på miljøet, spesielt karboneffekten, av kjøretøyene vi produserer, orienterer vi vår industrielle virksomhet for å passe med en sirkulær økonomi. Det tar hensyn til andre og tredje liv for kjøretøyene, deres gjenbruk i ulike former og resirkulering.

  • Re-generer: vi pusser opp og reparerer våre brukte kjøretøy, oppdater programvaren deres og ta i bruk den nyeste generasjonsteknologien som er tilgjengelig på våre nye lastebiler for å forlenge deres levetid og forsøke å forhindre at de blir foreldet.
  • Re-purpose: i våre Brukt Trucks Factory, gir vi våre brukte lastebiler et nytt levebrød ved å transformere dem slik at de kan levere spesialtilpassede brukte kjøretøyer. Traktorer forvandles til bærere; dieselmotorsystemer konverteres til biodiesel.
  • Re-cycle: vi tilbyr en serie med mekanisk sammenstillinger og renoverte komponenter for standardutskiftninger, og deres produksjon har 60 % mindre miljøbelastning enn nye deler.
Used trucks factory

 

Å gi et nytt levebrød eller konvertere en lastebil kan forhindre 14,4 tonn CO2-utslipp sammenlignet med hva det ville ta for å produsere et nytt kjøretøy.

Set canonical URL
Off