Nyheter


21.04.2016

NY RENAULT TRUCKS T

BEDRE DRIVSTOFFØKONOMI OG HØYERE NYTTELAST

13 liters motor

DTI 13-motoren er nå utstyrt med innsprøytingssystemet Common Rail. Bedre forbrenning gir en betydelig reduksjon i drivstofforbruket.

svingskive i aluminiumDenne 13 liters motoren byr på høye motoreffekter: 440, 480 og 520 hk, noe som gjør det mulig å transportere tung last eller arbeide på veier i kupert terreng.

Mindre vekt for høyere nyttelast

Renault Trucks T 2016 har mange nye vekt-optimerte  enheter og komponenter, noe som reduserer bilens vekt med opp til 114 kg:

  • takdeflektor uten metallstrukturlettere chassis
  • svingskive i aluminium*
  • takdeflektor uten metallstruktur*
  • lettere DTI 11 og DTI 13-motorer
  • lettere luftfjæringer bak
  • lettere bakaksel

 

Reduksjon av drivstofforbruket

støtfanger med ny aerodynamisk utformingRenault Trucks T versjon 2016 er utstyrt med nytt aerodynamisk utstyr og nye teknologier som reduserer drivstofforbruket:

  • støtfanger med ny aerodynamisk utforming*
  • ny fast deflektor på taket gir redusert luftmotstand*
  • to nye differensialutvekslinger på 2,31 og 2,47
  • forskjermer som er utstyrt med skvettlapper tilpasset bilens chassis og størrelsen på hjulene

 

Ny teknologi

ny fast deflektor på taket gir redusert luftmotstandSystemet Optivision kjenner veiens topografi og reiseruter. Disse data  er lagret i minnet i det sentrale systemet og lastes ned til bilen via GPS.Optivision systemet i bilen bruker disse data til å alltid velge den girskiftestrategien som er mest effektiv og som gir best drivstofføkonomi. Optivision er et «levende» system som oppdateres kontinuerlig.

* ekstrautstyr